петак, новембар 22, 2024

Veljanovski: Televizije počele da intezivnije pozivaju i učesnike izbora koje nisu pozivale ranije

Slične objave

Podeli

BEOGRAD, 28. marta 2022. (Beta) – Predsedavajući Privremenog nadzornog tela za praćenje medija u toku izborne kampanje Rade Veljanovski rekao je da u poslednje dve nedelje, svi predstravnici stranaka, koalicija i predsednički kandidati dobijaju mesto u medijima, pri čemu je posebno zanimljivo da su oni „počeli da se pojavljuju, uslovno rečeno, i na jednim i na da drugim televizijama“.

„Više puta smo ranije govorili o tome da jedni nisu hteli na jedne televizije a drugi na druge a sada se to dešava. Tumačimo to kao njihovu želju da obaveste gledaoce, mi smo više puta apelovali da to rade zbog građana, koji imaju pravu da budu obavešteni o svim učesnicima izbora“, rekao je danas Veljanovski na konferenciji za novinare.

On je ocenio da se od raspisivanja izbora do danas mediji sve više ponašaju po izbornim pravilima koja važe za ovaj period, napominjući da odvaja period do njihovog raspisivanja.
Kako je naveo, mediji su sve više otvoreni, „počeli su da pozivaju intenzivnije i one predstavnike političkog života koji kod njih nisu ranije bili, pa su neki počeli da se odazivaju i sve više vidimo predstavnike opozicije u komercijalnim medijima sa nacionalnim pokrivanjem i obrnuto, predstavnike vlasti u medijima koji su na kablu“.

Na pitanje o plaćanju termina za kampanju, on je naveo da televizije ako već daju javnosti cenovnik moraju i o popustima jer bi bilo diskriminatorano da nekima daju popust a nekima ne. On je naveo da je Srpski pokret Dveri povukao svog predstavnika iz ovog tela jer smatra da je prekršen spozum izmedju vlasti i opozicije da promocija stranaka i predsedničkih kandidata treba da bude na Prvom programu Radio televizije Srbije, ali je, ocenio je Veljanovski, došlo do nekog nesporazuma kad je pisan taj sporazum.

Član ovog tela, iz REM-a, analitičar izbornih projekata, promocija stranaka i predsedničkih kandidata, Srđan Miljković rekao je da izveštaj za period od raspisivanja izbora do 13. marta pokazuje da se prisustvo državnih funkcionera u nekoj meri smanjuje, kao i da je najzastpljenija tema Ukrajina. On je naveo da su javni medijski servisi izveštavali dominantno u neutralnom tonu, ali do 13. marta nisu pokazali svoju punu funkciju, već to sada rade sada kada se na RTS 2 predstavljaju liste i predsednički kandidati u posebnim emisijama.

„I kod komercijanih pružaoca medijskih usluga je pretežno neutralan ton izveštavanja, pogotovo na TV Prva“, naveo je Miljković. On je naveo da je i kod njih domintna tema Ukrajina, sa izuzetkom TV Hepi i B92, gde je „kritika opozicije nešto zastupljenija tema“.

Pema njegovim rečima, kod kablovskih pružalaca medijskih usluga je zajednička karakteristika udeo u programskim sadržajma samih novinara, autora i analitičara.

„Njihov tonalitet izveštavanja je pretežno negativan. Državni funkcioneri su malo zastupljeni, najviše ih ima na Al Džaziri. Dominanta tema na ovim pružaocima je kritika vlasti“, naveo je Miljković.

Do održavanja izbora trebalo bi da bude predstavljen još jedan izveštaj i nakon njih jedan – sveobuhvatan. Kako su podsetili izborna tišina počinje u ponoć između četvrtka i petka.