петак, новембар 22, 2024

REM: Najviše vremena za izbornu kampanju na N1, najmanje na javnim servisima

Slične objave

Podeli

BEOGRAD, 28. februara 2022. (Beta) – Regulatorno telo za elektronske medije (REM) saopštilo je danas rezultate nadzora televizijskih programa u prvih šest dana predizborne kampanje, prema kojima su najmanje vremena izbornoj kampanji posvetili javni servisi – od nula sati na RTS 2, do sat i 32 minuta na RTV 2.

U istom periodu komercijalne televizije su u odnosu na javne servise predizbornoj kampanji posvetile i do devet puta više vremena, a najviše izbornog programa imali su kablovski emiteri – televizija N1 sa 20 sati i 31 minutom programa, i televizija Nova S sa skoro 14 sati programa posvećenog izbornoj kampanji.

REM je saopštio da je na RTS 1 zabeleženo pojavljivanje četiri stranke, čije liste nisu proglašene do 20. februara i devet proglašenih izbornih lista, kojima je bilo posvećeno približno sat i deset minuta programa.

„Tema najvećeg broja priloga odnosila se uopšte na izbore. Najveći broj priloga na RTS 1 zabeležen je u neutralnom tonalitetu. Na programu RTS 2 nije zabeležen nijedan izborni sadržaj“, ocenjeno je izveštaju REM-a.

Na programu RTV 1 zabeleženo pojavljivanje 11 stranaka kojima do 20. februara nisu proglašene liste i osam izbornih lista, kojima je ukupno bilo posvećeno sat i 28 minuta, dok je na RTV 2 zabeleženo pojavljivanje pet stranaka i političkih pokreta čije liste nisu proglašene do 20. februara, i osam proglašenih izbornih lista, kojima je bilo posvećeno ukupno jedan sat i 32 minuta.

Od komercijalnih televizija najviše vremena predizbornoj kampanji posvetila je televizija B92 – devet sati i 31 minut, a zabeleženo je pojavljivanje tri stranke i osam proglašenih izbornih lista.

Na televiziji Hepi je zabeleženo pojavljivanje četiri stranke i devet izbornih lista, a ukupno trajanje svih priloga posvećenih izbornoj kampanji iznosilo je devet sati.

REM ocenjuje da je polovina svih priloga na televiziji Hepi „negativnog tonaliteta, a pozitivnih i neutralnih je približno isto – oko 25 odsto“, dok je na televiziji B92 u izbornoj kampanji „zabeležen izbalansiran, odnosno približno isti broj priloga u svim tonalitetima – 35,45 odsto negativnog, 34,23 odsto pozitivnog i 30,32 odsto neutralnog“.

RTV Pink je izbornoj kampanji posvetila sedam sati i devet minuta programa, a evidentirano je pojavljivanje sedam stranaka i političkih pokreta čije liste nisu proglašene do 20. februara i osam proglašenih izbornih lista.

Prema oceni REM-a „distribucija tonaliteta objavljenih priloga na televiziji Pink ujednačena je sa 32 odsto neutralnog i negativnog i nešto manje od 36 odsto pozitivnog tonaliteta“.

TV Prva je izbornoj kampanji posvetila dva sata i 22 minuta, evidentirano je prisustvo pet stranaka i osam izbornih lista a „više od polovine objavljenih priloga posvećenih izbornoj kampanji je neutralnog tonaliteta, odnosno 52,63 odsto, pozitivan tonalitet zabeležen je kod 33,53 odsto, a negativan kod 13,85 odsto priloga“.

Od kablovskih emitera, najviše vremena predizbornoj kampanji posvetila je televizija N1 – dvadeset sati i 31 minut, a bilo je zastupljeno 14 stranaka i političkih pokreta, kojima nisu proglašene izborne liste do 20. februara, i devet proglašenih izbornih lista.

REM je ocenio da „u 61,95 odsto priloga dominira negativan tonalitet koji u najvećoj meri pripada temama ‘negativno o Aleksandru Vučiću‘ i kritici vlasti“.

Televizija Nova S je izbornoj kampanji posvetila je skoro 14 sati, a zabeleženo je prisustvo 13 stranaka i političkih pokreta, i devet izbornih lista proglašenih do 20. februara, a prema izveštaju REM-a „najzastupljenija tema je ‘kritika vlasti’, a u 55,96 odsto priloga dominira negativan tonalitet“.

REM je u svom izveštaju obuhvatio i program televizije Al Jazeera, koja je izbornoj kampanji posvetila nešto više od dva sata svog programa, a zabeležno je prisustvo četiri stranke i politička pokreta, i tri proglašene izborne liste.

„Približno dve trećine priloga je negativnog tonaliteta, a najzastupljenija tema je ‘ekologija'“, navodi REM.

Insajder TV je izbornoj kampanji posvetila pet sati i 36 minuta, a zabeleženo je učešće jedne proglašene izborne liste.