BEOGRAD, 22. marta 2022. (Beta) – Mediji su se tokom predizborne kampanje podelili na one koji izveštavaju gotovo isključivo pozitivno o kandidatima vlasti a negativno o predstavnicima opozicije, i obrnuto, dok su evrointegracije kao tema učesnika predizborne kampanje do sada “bile na nivou statističke greške”, rečeno je danas na predstavljanju monitoringa o izveštavanju u predizbornoj kampanji Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).
Monitoring je u periodu od 15. februara do 14. marta obuhvatio centralne informativne emisije televizija sa nacionalnom frekvencijom i televizije N1, kao i šest dnevnih novina.
Izvršni direktor Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Zoran Gavrilović je na konferenciji za novinare u Medija centru rekao da, kada su u pitanju štampani mediji, listovi koji su u državnom vlasništvu – “Politika” i “Večernje novosti” u najvećem procentu izveštavaju pozitivno o predstavnicima vlasti a negativno o opoziciji.
Gavrilović je naveo da je “izuzetno pozitivno” o predsedničkom kandidatu Aleksandru Vučiću u 93 odsto tekstova pisala “Politika”, u 91 odsto “Večernje novosti” i u 85 odsto “Informer“, dok je o predsedničkom kandidatu Zdravku Ponošu list “Nova” posvetio 61 odsto pozitivnih tekstova.
Dodao je i da je sličan odnos štampanih medija kada su u pitanju izborne liste vlasti “Aleksandar Vučić – Zajedno možemo sve” i opozicije “Ujedinjeni za pobedu Srbije“, dok su “izborne liste manjina u isto vreme bile malo ili nimalo zastupljenje”.
Gavrilović je kazao da je na rezultate istraživanja izveštavanja televizija o izbornim listama i predsedničkim kandidatima, i ocenu da uglavnom pozitivno izveštavaju o kandidatima za izbore, uticalo emitovanje obaveznog predizbornog materijala stranaka od 30 sekundi u izbornim blokovima, tokom kojih učesnici na izborima govore pozitivno o sebi, za šta je naveo da predstavlja “prikriveno reklamiranje” koje “obesmišljava izborne kampanje”.