среда, фебруар 28, 2024

Veljanovski: Vlast prisutnija u medijima od opozicije, u kampanji nedostajala debata

Slične objave

Podeli

BEOGRAD, 8. aprila 2022. (Beta) – Predsedavajući Privremenog nadzornog tela za praćenje medija u toku izborne kampanje Rade Veljanovski izjavio je danas da je vlast bila prisutnija u medijima od opozicije i pre i posle raspisivanja izbora, kao i da je kampanju u medijima obeležio nedostatak debate političkih protivnika.

On je rekao da je pre raspisivanja izbora vlast bila prisutnija na televizijama sa nacionalnom frekvencijom dok je opozicija dominirala na kablovskoj televiziji.
“Veća prisutnost vlasti u medijima kretala se od 26 do 46 odsto”, rekao je Veljanovski na konferenciji za novinare Privremenog nadzornog tela u Beogradu.

Dodao je da mediji moraju biti otvoreni za politički pluralitet i izvan izborne kampanje.
“Svi koji imaju ideju ili kritičko mišljenje treba da budu prisutni u medijima sa svojim stavovima jer to omogućava zdraviju atmosferu”, naveo je Veljanovski i najavio da će Privremeno telo za praćenje medija sačekati epilog izbora i u završnom izveštaju praćenja izborne kampanje dati sugestije kako menjati zakonsku regulativu i ponašanje medija.

Član Nadzornog tela Srđan Miljković izneo je peti presek praćenja izborne kampanje u periodu od 15. februara do 20. marta i rekao da su javni medijski servisi svoj program u najvećoj meri bazirali na predsedničkim kandidatima i izbornim listama i da su analitičari bili prisutni u minimalnoj meri.

“O učesnicima izborne kampanhje javni servisi su izveštavali u neutralnom tonu, pojavljivanje državnih funkcionera je bilo u manjem padu, jer je sama kampanja bila u centru izveštavanja”, rekao je Miljković. Kod komercijalnih pružalaca servisa zabeleženo je “značajnije” pojavljivanje analitičara, na TV Happy 17,34 odsto, a na TV B92 18,85 odsto.

On je dodao da je na kablovskim pružaocima usluga dominirala “kritika vlasti”. Kada je reč o programu koji je bio posvećen predsedničkom delu kampanje, na javnim servisima je bio manje zastupljen. “Na RTS – 6,28 odsto, RTV 1 – 6,04, RTV 2 – 7,99, dok je na TV Pinku – 9,48, TV Happy – 12,19, B92 – 8,62, Prva – 12,24 odsto”, rekao je on.

Miljković je dodao da je na kablovskim televizijama predsednički deo kampanje bio više prisutan. “TV N1 – 17,97, Nova S – 6,40, Insajder – 8,11, dok na Al džaziri nije zabeleženo izveštavanje o predsedničkim kandidatima”.