среда, октобар 2, 2024

Tovar nosi ne oseća, glava mu je magareća…

Slične objave

Podeli

Piše: Dario Rosi

Nema nam pomoći, prekomerna kontinuirana izloženost manipulaciji ozbiljno je razbolela ovo društvo, zauvek ga osakativši. Sve i kada bi se terapija (institucionalno ograničenje moći manipulatora i jačanje otpora manipulisanih kroz slobodne medije i informatička oruđa) mogla redovno primati, prekasno je.

Zato molim glumce “Boška Buhe” da se pomere napred u zaborav, prema Šapiću, ovaj prema Lesoru i Vidiću, oni ka Memedoviću i RTS milionerima i niko da ne dira dronove samoubice, jer stiže nova doza…

Mislim da nema svrhe, ali ću reda radi pobrojati 10 strategija medijske manipulacije po Čomskom. Možda posluže nekim budućim Srbima, ako ikad reše da se rastovare.

Foto: Dario Rosi

PREUSMERAVANJE PAŽNJE javnosti sa važnih problema na nevažne stvari. Prezaposliti je poplavom nebitnih informacija, odvojiti od razmišljanja i sticanja osnovna saznanja u razumevanju sveta.

STVARANJE PROBLEMA koji izazivaju reakciju i “zahtevaju” rešenje. Npr. prenositi nasilje kako bi se lakše prihvatilo ograničenje slobode, ekonomska kriza, rušenje socijalne države…

POSTUPNOST PROMENA, naročito onih koje bi mogle da izazovu otpor. Izvode se mesecima i godinama, svet se menja bez buđenja svesti o promenama.

ODLAGANJE kao priprema javnosti na nepopularne promene. Najavljuju se mnogo ranije pa ljudi ne osete odjednom svu težinu promena, jer se priviknu na samu ideju o promeni.

UPOTREBA DEČIJEG JEZIKA u obraćanju odraslima služi da javnost potisne svoju kritičku svest i da poruka snažnije deluje na ljude.

BUĐENJE EMOCIJA, kritičku svest zamenjuju emotivni impulsi, bes, strah… Emotivnim registrom se pristupa nesvesnom, što otvara novo polje za kasnije sprovođenje ideja, želja, prinude ili izazivanje određenih ponašanja.

NEZNANJE, siromašnijim slojevima treba onemogućiti pristup mehanizmima razumevanja. Kvalitet obrazovanja nižih društvenih slojeva treba da bude što slabiji, kako bi ponor između obrazovanja viših i nižih slojeva ostao nepremostiv.

VELIČANJE GLUPOSTI, javnost treba podsticati u prihvatanju prosečnosti. Potrebno je ubediti ljude da je moderno biti glup, vulgaran, neuk i tako izazvati otpor prema kulturi i nauci.

STVARANJE OSEĆAJA KRIVICE, ubediti svakog pojedinca da je isključivo on odgovoran za sopstvenu nesreću, usled oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i potcenjen pojedinac, opterećen osećajem krivice, odustaće od traženja pravih uzroka svog položaja i pobune protiv sistema.

ZLOUPOTREBA ZNANJA, brz razvoj nauke u poslednjih 50 godina stvara rastuću provaliju između znanja javnosti i onih koji ga poseduju i koriste. Sistem zaslugom biologije, neurobiologije i praktične psihologije ima pristup naprednom znanju o čoveku i na fizičkom i na psihičkom planu.

Toliko od onog dosadnog Čomskog, nego jel’ Džaja operisao kuk, zna li se šta?