четвртак, септембар 19, 2024

Vrapčiji prevod

Slične objave

Podeli

Svetislav Basara

Grigorije Diseldorfski se izgleda ponovo zamerio Kitaj Gorodu i Slavskom pojasu, tj. desnom krilu cincarsko-kalburske čaršije. Levo krilo – da ne kažem baš levo mudo – iste te čaršije, tj. svetosavska Euromahala, „podržava“ Grigorija iz istog razloga zbog koga ga je podržala kad se pre – koliko ono beše godina – odao političkom delovanju i upustio u avanturu vađenja trnja iz opozicione mindže.

Inače, odavanje političkom delovanju nije ništa neobično za arhijereje SPC – štaviše je uobičajeno i poželjno – ali isključivo ako je u „simfoniji“ s vladajućom politikom, i to ne bilo kojom. Sa Đinđićevom, recimo, politikom, srpsko arhijerejstvo i sveštenstvo – čast izuzecima – nije bilo u simfoniji. I to je – doduše u uvijenoj formi – obznanio Amfilohije, koji je u neovlašćenoj i vanprotokolarnoj besedi na Đinđićevom opelu rekao šta je rekao, a što su beogradski vrapci ovako preveli na kolokvijalni srpski:

„Podigao si mač na brata, izručio si našu braću ratne zločince Haškom kadiluku, od mača si i poginuo, tako ti i treba.“ Svakom onom ko se drzne da kaže da vrapčiji prevod Amfilohijeve govorancije nije tačan, ja ću reči: jebem ti mater ušljivu. Toliko o tome.

Ali viđite sad vraga: Amfilohiju ništa nisam zamerio. U dijalektičkoj fazi (relativno) mladog majmuna zamerao sam tadašnjim državnicima što nisu imali muda da „cetinjskom jasnovicu“ kažu: „Šta ćeš ti ovde? Tko te je zvao? Znaš li ti da je Đinđić bio agnostik i da čak nije ni kršten.“

U zreloj fazi matorog majmuna sam dokonao da to ne bi bili nikakvi argumenti dilberima koji su u porti Saborne crkve, protivno svojim regulama, sahranili jednog katolika (Vuk Karadžić) i koji su bili naumili da u Hram Svetog Save prenesu pepeo Nikole Tesle, koji je bio eksplicitni nehrišćanin.

Grigoriju sam najpre pismeno, potom i usmeno, pokušao da objasnim da je politika za koju se u naivnosti založio u suštini ista, samo neorganizovanija, kao i politika protiv koje se uskurčio. Nisam siguran da je razumeo šta hoću da kažem. Kako god. Grigorije se ipak okanuo politike i posvetio pastirskom delovanju u dijaspori i pisanju (nepolitične) ispovedne proze.

Džaba. Grigorije je percipiran kao pretnja, što nije sasvim bez osnova, jer Diseldorfski ima neuporedivo veću uticaj – ugled da ne pominjem – od sveukupne srpske opozicije (svih boja). U tom smislu svako Grigorijevo pojavljivanje u javnosti, makar i književnim povodom, biva propraćeno preventivnim denuncijacijama i difamacijama tipa „služi misu s katolicima“ , „zalaže se da žene budu sveštenice“ i „druži se s Kurijevim Srbima“.

Osim „jarkog svetila srpskog novinždiluka“, Novosti, tog posla se – kako sam ustanovio prigodom redovne inspekcije – prihvatila i Politikina Rotopalanka, u nepotpisanom tekstuljku, prepisanom iz Novosti, stilski dorađenom u skladu s visokim standardima niskosti „najstarijeg dnevnog lista na Balkanu“.

Kurir, 18. septembra 2024.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite svoj komentar!
Unesite svoje ime

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.