Šta se dešava sa ovom sezonom, pitaju se mnogi agenti turističkih nekretnina, od malih iznajmljivača do velikih hotelijera. Počelo je junački, a onda je sve stalo. Gde su ti „pusti“ turisti čija je invazija najavljena u Hrvatskoj?
Junske brojke su bile dobre, ali izgledalo je da je vrhunska sezona propala. Rupe u kalendarima su sve veće i sve ih je teže popuniti čak i ponudama u poslednji čas, piše Slobodna Dalmacija.
Jedan od razloga bi lako mogao da bude i čuvena „hrvatska bahatost“ po pitanju cena, od onih u prodavnicama i ugostiteljstvu do najsitnijih usluga. U doba kada se informacije šire brzinom svetlosti, nije trebalo mnogo da se proširi vest da letovanje na Jadranu više nije povoljno ni za građane mnogo bogatijih zemalja od Hrvatske.
Vesti o skupoj Hrvatskoj postale su tema i stranih medija, pa smo naišli i na tekst nemačkog portala Frankfurter rundschau, čija novinarka Helena Gries piše da cene u Hrvatskoj „svaki dan rastu“ i da mnogi turisti ne žele da dođu ponovo. Malo je reći da je pomenuti članak teška antireklama za Hrvatsku i da bi omiljeni gosti sve ređe mogli da dolaze na Jadran.
Letovanje na Mediteranu je postalo skupo. Posebno u Hrvatskoj, gde su cene postale nezamislive. Zbog toga su sve glasnije kritike turista. Za većinu ljudi dolazi zasluženi letnji odmor. I vreme za opuštanje, za koje postoje mnoge divne destinacije u Evropi. Mnogi od nas idu na jug. Odmor u Španiji ili Italiji je omiljen, ali i Hrvatska je popularna letnja destinacija. Kada dođete na odmor, želite da uživate i počastite se nečim, pojedete sladoled, popijete koktel, izađete na večeru. Neki putnici su bili šokirani samo pogledom na cene u Hrvatskoj. Pa mnogi kažu: Nećete nas više videti, mi se tamo ne vraćamo, piše Gries, zatim citira izjave lokalnog stručnjaka koji kaže da su samo troškovi smeštaja na hrvatskom primorju u poslednje dve godine porasli za 30 odsto. Hrvatska je sada skuplja od Španije i Grčke, a cene rastu iz dana u dan.
Talas poskupljenja na hrvatskom primorju sve više šokira turiste. Prema pisanju medija, krivac za poskupljenje nije samo visoka inflacija, već i rast cena nakon uvođenja evra početkom godine, piše Frankfurter Rundschau i prenosi hrvatske medije.
Čak je i običan sladoled za mnoge turiste u Hrvatskoj pod znakom pitanja. Turisti iz Nemačke kažu da su dve kugle sladoleda na hrvatskom primorju platili sedam evra. Tako je, posebno za porodice sa decom, odmor u Hrvatskoj brzo postao skupo zadovoljstvo. Skuplji sladoled postoji samo u Japanu.
Turiste u Hrvatskoj ne plaše samo cene. Omiljena letnja destinacija na Mediteranu uvela je i stroga pravila za putnike, tako da svako ko u Dubrovnik dođe sa koferom na točkovima mora da očekuje visoku kaznu, piše ovaj nemački portal.