BEOGRAD, 27. avgust 2024. – Danas smo Sekretarijatu za javni prevoz podneli zahtev da se hitno sprovede vanredni neselektivni tehnički pregled svih vozila koja učestvuju u javnom prevozu građana Beograda, a posledično i isključivanje iz saobraćaja svih vozila koja ne ispunjavaju propisane standarde. Nedopustivo je da građani pet dana pred početak školske godine strahuju da li će se njima ili njihovoj deci nešto dogoditi u javnom prevozu.“ rekao je Stefan Simić, odbornik u Skupštini grada Beograda i predsednik Beogradskog odbora PSG.
„Prošle nedelje smo ponovo imali saobraćajnu nesreću u kojoj je jedan naš sugrađanin poginuo, a više njih je povređeno, autobus koji se zapalio, i teške povrede devojčice nakon što se otkačila trola. Pokvareni autobusi su svakodnevna slika svih ulica u gradu. Nesreće koje uključuju vozila javnog prevoza Beograda su toliko učestala, da je veća šansa da će se u jednom danu dogoditi više od jedne nesreće, nego da neće ni jedna. To je nedopustivo za grad koji troši milijarde na autobuse.“ kaže Simić.
Simić je dodao: „Poslednja informacija koju smo dobili je i da GSP duguje NIS-u 40 miliona evra za gorivo, pa se postavljaju pitanja na šta se troši ovaj novac, ko je napravio dug i da li će se snositi posledice. Zajednički izvor svih ovih problema su nesposobni kadrovi vlasti v.d. sekretar Sekretarijata za Javni prevoz Radovan Kremić i v.d. direktor GSP Zoran Šarac. Na prošloj sednici sam tražio njihovu smenu i zahtev ću ponoviti i na sledećoj. Njihova je obaveza da se staraju o bezbednosti građana, a ne samo da sprovode nameštene tendere za firme bliske režimu.“
Radovan Kremić ne može da garantuje bezbednost građanima Beograda i zato mora biti smenjen, a pored njegove smene tražićemo i krivičnu odgovornost svih onih koji su napravili propuste koji su doveli do toga da pokvareni autobusi voze kroz Beograda. Takođe, tražimo da se izveštaj o sprovedenim tehničkim pregledima i isključenim vozilima podnosi na svakoj sednici Skupštine grada Beograda.“ zaključio je Simić u saopštenju za javnost.
D. B.