BEOGRAD, 10. aprila 2024. (Beta) – Veliki broj aranžmana za letovanja u ovoj godini je rasprodat, a u ponudi su bili još od novembra prošle godine, rekli su danas u turističkim agencijama u Srbji. U mnogim, većim agencijama, odmor u predsezoni u maju, junu i septembru već nije moguće obezbediti.
Komercijali direktor Plana tursa Milan Vasić rekao je za Betu da su termini u maju, junu i septembru popunjeni, a da su najtraženiji za Grčku, Tursku, Crnu Goru i Španiju, dok je interesovanje za Egipat nešto slabije.
Naveo je da je do sada prodaja bila oko 15 odsto bolja u odnosu na 2023. godinu. „Cene aranžmana su za ovu godinu više od pet do 15 odsto, čemu značajno doprinosi povećanje cena avionskih karata za deset odsto“, rekao je Vasić.
Od dalekih destinacija najviše se, kako je rekao, kupuju ponude za Maldive, Zanzibar, Dominikanu, Kubu i Tajland.
Polupansion od sedam dana na Maldivima, sa avionskim prevozom, košta 999 evra, a 10 dana 1.200 evra. Odmor od 10 dana na Kubi sa avioprevozom košta 1.600 evra. Letovanje od deset noćenja u evropskoj destinaciji, na primer na Majorci, u hotelu sa četiri zvezdice sa avionskim prevozom i doručkom košta 1.759 evra za jul, a na Rodosu 1.115 evra.
Vasić je rekao da te skuplje destinacije čine od pet do sedam odsto od ukupnog broja aranžmana. Direktor turističke agencije „Sabra“ Vladimir Vlaho rekao je da je prodaja aranžmana počela u novembru prošle godine i da su u toj agenciji rasprodati termini u maju i do polovine juna i prvi deo septembra.
„Ponude za letovanja prodajemo od prošle godine i ona je dobro išla zaključno sa februarom i sajmom turizma, a onda je malo utihnulo i sada je ‘buknulo’ i prodaju se i aranžmani za letnji odmor, ali i za uskršnje i prvomajske praznike jer se ne radi više dana“, rekao je Vlaho. Dodao je da su za praznike najtraženiji gradovi Sarajevo, Mostar, Beč i Budimpešta, a za letnji odmor najviše se traže destinacije u Grčkoj koje su ove godine skuplje do deset odsto.
Vlaho je naveo da su jedna od malobrojnih agencija koja nudi aranžmane za kontinentalni deo Italije i da se dobro prodaju.