понедељак, септембар 23, 2024

Pet stotina dana za izmenu podzemnih stepenica

Slične objave

Podeli

BEOGRAD, 24. aprila 2023. – Železnička stanica Vukov spomenik u Beogradu biće zatvorena od 9. maja zbog radova na zameni pokretnih stepenica. Najavljeno je da će posao trajati 500 dana, što preduzeće „Infrastruktura železnica Srbije“ objašnjava kako se radi o „izuzetno velikom i složenom poslu“, a da velike podzemne stepenice moraju u potpunosti da se zamene, između ostalog i zbog teškoća da se dođe do delova iz Rusije.

Radovi bi trebalo da traju 72 nedelje, odnosno skoro godinu i po dana, a „Infrastruktura železnice“, prema N1, navodi da je u pitanju složen posao zamene „velikih tunelskih eskalatora“ u podzemnom stajalištu, odnosno pokretnih stepenica.

Stanica „Vukov spomenik“ svečano je otvorena 7. jula 1995. godine, a na pokretnim stepenicama „Eskalatora“ iz Sankt Peterburga, je od tada samo jednom urađen generalni remont. „Zbog dotrajalosti opreme, isteka resursa, kao i otežane nabavke odgovarajućih rezervnih delova, neophodno je bilo da se postojeći eskalatori zamene novim i savremenijim“, kažu iz javnog preduzeća zaduženog za radove na železničkoj infrastrukturi.

Kako objašnjavaju, sam postupak demontaže je složen zbog veličine i težine stepenica, a da bi demontaža bila bezbedna svaki eskalator se demontira u 13 sekcija. Po istom principu će se montirati novi.

Foto: oslođenje.ba

„Na njihovo mesto je predviđeno je da se ugradi novo postrojenje koje je specijalni tip pokretnih stepenica za javne objekte, železničke i metro stanice sa velikom frekvencijom saobrajaćaja i velikom visinom dizanja. Teorijski kapacitet iznosi 13.500 putnika na sat po jednom eskalatoru, a visina dizanja iznosi 30,8 metara, dok je ugao nagiba 30 stepeni. Raspon stepenica iznosi čak 61,4 metra“, objavljeno je na sajtu „Infrastruktura železnice Srbije“.

U saopštenju stoji da će 24 nedelje, odnosno pola godine, biti potrebno da se završe svi radovi od uvođanja izvođača na gradilište, transporta do međuskladišta, izrade pomoćnih alata za demontažu, kao i same pripreme za demontažu, koja podrazumeva. Sam postupak demontaže predviđeno je da se sprovede između šeste i 24 sedmice.

Stanica „Vukov spomenik“ izgrađena je na dubini od 40 metara, što je svrstava u red najdubljih železničkih objekata u Evropi. Njenim puštanjem u rad omogućen je i razvoj gradske železnice u Beogradu, čime su spojena tri kraja – Batajnica, Resnik i Pančevo.

Nekad se gradilo brže

Naš čitalac, poznati beogradski advokat R. Š. javio nam je da je pruga Šamac-Sarajevo (242 kilometra koloseka, devet tunela, sedamnaest mostova, više od sto staničnih zgrada i objekata) pre 75 godina izgrađena za samo 225 dana.

Delovi iz Moskve (1947 godine) nisu se čekali.

D. B.