BEOGRAD, 19. avgusta 2024. (Beta) – Kineska kompanija Ganfeng litijum saopštila je da je sa vodećim turskim proizvođačem klasičnih baterija potpisala ugovor o ulaganju 500 miliona dolara u zajednički pogon za proizvodnju litijumskih baterija za električne automobile.
Đangsi Ganfeng litijum bateri tehnolodži i turski proizvođač baterija Jugit aku izgradiće u turskoj proizvodnu liniju koja će imati godišnji kapacitet ekvivalenta oko pet gigavat-sati energije, piše agencija Rojters.
Kineski portal CnEVpost, specijalizovan za vesti o električnim vozilima, piše da je dogovorena saradnja u Turskoj, ali i globalna, a da će kineski partner u zajednički posao uložiti 500 miliona dolara. Pored proizvodne linije za baterije, projekat obuhvata i njihovo pakovanje u Turskoj.
Jigit aku, kompanija osnovana 1976. u Ankari, ima četiri fabrike za proizvodnju i dva centra za istraživanje i razvoj. Najveći je proizvođač, izvoznik i recikler baterija u Turskoj, i sarađuje sa više od 500 partnera u preko 100 zemalja, saopštio je Ganfeng.
Ugovoreni džoint venčr obuhvata otvaranje novih naučnih i razvojnih centara sa fokusom na nove tehnologije, razmenu intelektualne svojine u oblasti naprednih tehnologija litijumskih baterija.
Reč je, kako se navodi, i o baterijama za električna vozila sa čvrstim (ASSB), umesto tečnog elektrolita, baterijama velike snage za teška vozila i baterijama za pomorski saobraćaj i aeronatiku.
Ganfeng je, piše portal, jedan od najvećih kineskih proizvođača različitih produkata od litijuma, koji se koriste za električne automobile, u farmaceutskoj industriji i aeronautici.
Proizvodi i prvu generaciju hibridnih baterija koje su kombinacija baterija sa čvrstim elektrolitom (ASSB) i tradicionalnih litijumsko-jonskih baterija (LIB). ASSB baterije se smatraju snažnijim i bezbednijim.
Sama Turska, prema dosadašnjim istraživanjima, ne raspolaže velikim rezervama litijuma, ali Kina ima solidne domaće rezerve, od toga ogroman deo na Tibetanskoj viroravni. Međutim, Kina je veliki uvoznik litijumma, uglavnom iz Australije, Čilea i Argentine i najveći je prerađivač tog metala u svetu i najveći proizvođač litijumskih baterija.