уторак, децембар 3, 2024

Beograd udaljava Pančevo, Novu i Staru Pazovu

Slične objave

Podeli

BEOGRAD, 7. novembra 2022. – Odluka favorizovanog privatnog prevoznika iz Pančeva (Pantrasport) da drastično poveća (127 odsto) cenu mesečnih karata za studente na relaciji Pančevo-Beograd izazvala je dosta negodovanja ne samo omladine nego i drugih Pančevaca koji su sve više prisiljeni da do dvadeset kilometara udalje prestonice putuju svojim automobilima i izlažu se velikim troškovima.

Do pre deset godina, kaže Dušan Pavlović (Ne davimo Beograd) bio je BEOVOZ, koji je nudio brz, efikasan prevoz i ujedno smanjivao saobraćajne gužve i aerozagađenje. Pavlović navodi da su kompozicije Beovoza (zastarele, ruske proizvodnje!) više od 40 godina i da bi se obnavljanjem i kupovinom novijih kompozicija pospešio prevoz vozom od kuće do posla na čemu insistiraju mnogi vropski, veći o bogatiji gradovi od Beograda.

Umesto da Beovoz počne da saobraća i do Pančeva, rukovodstvo ovog grada razmišlja da oformi novo preduzeće Panvoz koji bi bio konkurencija Beovoz-u.

Aktivistkinja iz Pančeva Tamara Maksić pominje da je Autotransport Pančevo uništeno i da je grad sadašnjem favorizovanom privatnom prevozniku bez naknade ustupio autobusku stanicu i garažu, plus mu daje subvencijuod dva miliona evra godišnje. „Beovoz  je najbolje i dugoročno rešenje (trajno), čime bi se smanjilo aerozagađenje i rasteretio saobraćaj preko Pančevačkog mosta“, rekla je Maksić.

Beovoz (Foto: beobuild.rs)

Ista sudbina zadesila je i građane Stare pazove do koje ima tridesetak kilometara. Milan Turanjanin, predsednik GG Izbor za našu opštinu i odbornik u SO Stara Pazova ističe da je do ukidanja putničkog i železničkog prevoza od Beograda do ove opštine dnevno autobus koristilo oko 3.000 građana, a voz čak četiri hiljade građana. „Dvehiljadedevete ukinut je drumski i železnički prevoz, pokušavali smo da dobijemo Beovoz, ali SNS ne prihvata“.

Turanjanin napominje da izgradnjom nove pruge od Beograda do Novog Sada, voz Soko prolazi kroz Novu i Staru Pazovu, ali da ne postoji mogućnost da se okrene (nedostaju skretnice), što je moguće jedino u Inđiji. „Linija gradskog prevoza 706 ide do batajničkog aerodroma koji je samo dva kilometra udaljen od Stare Pazove i građani se snalaze na razne načine. Recimo tako što idu automobilima do Batajnice, tu parkiraju i do Beograda nastave gradskim prevozom.

D. B.